یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مصوبه خطوط E1 از سوی تمامی شرکت‌های مخابرات استانی اجرا می‌شود

زارعيان

جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳:۰۰


مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه بخشنامه تعرفه خطوط E1 به تمامی شرکت های مخابرات استانی ابلاغ شده است، گفت: چنانچه شرکتی ادعا دارد که خطوط E1 را براساس این مصوبه دریافت نمی کند آن را به مخابرات اعلام کند.

وایمکس نیوز - داوود زارعیان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: براساس مصوبه ای که در خرداد امسال در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسیده است شرکت مخابرات ایران می تواند برای واگذاری هر لینک دومگابیت برثانیه E1، حداکثر پنج میلیون ریال به عنوان هزینه اتصال، نصب و راه اندازی و ماهانه حداکثر 750 هزار ریال برای هزینه های نگهداری این خطوط از بهره برداران دریافت کند.
وی با بیان اینکه این تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده است، تاکید کرد که این بخشنامه به تمامی استان ها ابلاغ شده و لازم الاجرا است.
زارعیان با بیان اینکه خطوط E1 هم اکنون با این تعرفه ها به شرکت های اینترنتی فروخته می شود در مورد اینکه برخی شرکت های اینترنتی معتقدند که این مصوبه هنوز اجرایی نشده است، گفت: چنانچه شرکتی این ادعا را داشته و موردی در این زمینه وجود دارد آن را به شرکت مخابرات ایران اعلام کند.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: پیش از این شرکت مخابرات ایران به ازای واگذاری خطوط دو مگابیت بر ثانیه E1 مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان ودیعه دریافت می کرد که بر اساس این مصوبه، شرکت مخابرات ایران باید به ازای هر لینک E1 پنج میلیون ریال هزینه اتصال، نصب و راه اندازی را از ودیعه 30 میلیون ریالی بهره برداران کسر کرده و مبلغ باقیمانده را به آنان بازگرداند.
به گزارش وایمکس نیوز طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت مخابرات ایران می تواند باقیمانده ودیعه را پس از کسر هزینه راه اندازی خط E1 نزد خود نگه دارد که در این صورت باید به ازای این مبلغ ماهانه دو درصد یعنی 500 هزار ریال تا استهلاک کامل الباقی مبلغ به عنوان تخفیف برای هزینه نگهداری اعمال کند که به گفته زارعیان این موضوع اختیاری است و از سوی شرکت های اینترنتی باید مشخص شود.
از هر خط E1 که از طریق آن اینترنت دایل آپ با سرعت 56 کیلوبیت برثانیه به کاربران ارایه می شود حدود 30 کاربر به صورت همزمان می توانند به شبکه اینترنت وصل شوند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو